מהם היתרונות הפרוביוטיים באכילת יוגורט?

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

כבר מילדותינו אנו זוכים ליתרונות הרבים שמציעים גביעי היוגורט המוגשים בארוחת הבוקר או הערב, נהנים מהטעם הנפלא, בעוד הגוף זוכה לסידן לו הוא זקוק לשמירה על העצמות. לצד כל זאת היתרון האמיתי של המאכל הקליל, טמון דווקא בחיידקים ידידותיים זעירים המצויים בו. במאמר זה נגלה את היתרונות הרבים באכילת יוגורט, ובמיוחד את תפקיד הפרוביוטיקה.

הפחתה של הכולסטרול

לחיידקים המצויים ביוגורט יש עבודה לא קלה במהלך היום. הם עסוקים בפירוק של חומרים שונים במערכת העיכול ומפחיתים את רמת הכולסטרול. כיצד הם עושים זאת? הם בסך הכל ניזונים מהחומרים הנמצאים סביבם. הם משפיעים על האיזון של חומרים שונים שבמעי, ומאריכים את הזמן שבו האוכל נמצא בגוף כדי שיתפרק טוב יותר. כך, מופחתת גם רמת הכולסטרול בגוף.

נטלתם אנטיביוטיקה? החזירו את החיידקים הטובים לעבודה

כאשר אנו נוטלים אנטיביוטיקה לטיפול במחלות שונות, איננו יכולים לשלוט בסוגי החיידקים שתרופה זו תהרוג. למרבה הצער, היא הורגת גם את החיידקים הטובים שעוזרים לעיכול ולמערכות הגוף השונות. חשוב לאכול יוגורט בסוף הטיפול באנטיביוטיקה, כדי להשיב את מושבות החיידקים הטובים, ולחדשם בתור הכוח הפעיל כל כך בגוף. תופתעו לדעת אבל יש מיליוני חיידקים בכל גביע יוגורט שמסוגלים לעזור לגוף.

סיוע לריפוי זיהומים "נשיים"

אחת התופעות המעיקות לאחר נטילת אנטיביוטיקה, ובמהלך חיי היום־יום היא פטריה המתפתחת אצל נשים. כתוצאה מהלחות הגבוהה וכן פטריות קנדידה שבהן הגוף נדבק, רבות מהנשים חוות תופעה של גרד, שיכולה להוביל לכאב. למרבה המזל חיידקים ופטריות אינם חיים בהרמוניה. הפרוביוטיקה מסוגלת להפחית את רמת החומציות בגוף הנשי ולסייע להיפרד לשלום מהתופעות המציקות.

חיידקים שונים לבעיות תפקוד מגוונות

הידעתם כי סוגים שונים של חיידקים מסייעים לטיפול בזיהומים, הפחתת כולסטרול או פטריות? בדקו את גביעי היוגורט שלכם, וגלו כמה חיידקים יש בהם ומאילו סוגים, ככל שרמת הפרויביוטיקה במוצר גבוהה יותר, כך הוא יהיה יותר בריא. תוכלו לזהות על גבי המוצר את סוגי החיידקים השונים, ולהתייעץ עם הרופא שלכם איזה חיידק מתאים יותר כדי לפתור בעיה בריאותית.

מעכלים בקלות

הפרוביוטיקה מאפשרת לגוף לפתור בעיות עיכול שונות. החיידקים המצויים בו לא רק מגבירים את ספיגת הסידן, אלא משפיעים בצורה מהותית על פעילות המעיים. כבר מגיל צעיר מומלץ לשלב את היוגורט בתזונה היומית שלכם, ולתת לו להשפיע בצורה נפלאה על מערכת העיכול.

לסיכום, היוגורט הוא מאכל פלאים, בזכות החיידקים הידידותיים המצויים בו. הוא משפר את תפקוד מערכת העיכול שלכם, מפחית את רמת הכולסטרול, מאפשר לגוף לספוג סידן בקלות רבה יותר ומסייע לטיפול בפטריות ובזיהומים שונים הנגרמים בעטיין. מלבד כל זאת, מדובר במאכל קליל, המתאים בכל יום הן כקינוח מתוק עם פרי והן כתוספת מרעננת לכל ארוחה. מצאו את היוגורט האהוב עליכם, כגביע יוגורט דל שומן או יוגורט בטעמים שונים המועשר בפירות, גרנולה ודבש.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי