מהם ניתוחי הפלסטיק הפופולריים ביותר?

ניתוחי פלסטיק

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

נראה כי ניתוחי שד אף פעם לא ייצאו מהאופנה. אבל בשנים האחרונות חל שינוי בפופולריות של סוגי הניתוחים הפלסטיים, כשחלק גדול מהם נע לכיוונם של הליכים פולשניים זעירים יותר. כך לפחות על פי נתוני ה-ASPS – האגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים (The American Society of Plastic Surgeons).

בעשור האחרון טיפולים כמו בוטוקס ופילינג כימי נמצאים במגמת עלייה לעומת הליכים מהותיים יותר כמו ניתוח אף, הגדלת חזה ושאיבת שומן. יחד עם זאת, המספר הכולל של התהליכים הקוסמטיים עדיין מבוקשים מאוד, וחלקם פופולריים יותר מאחרים.

ניתוחים פלסטיים

בדיקת הפופולריות של ניתוחים פלסטיים (לפי נתוני ה-ASPS) מלמדת כי:

  1. הגדלת חזה: ניתוחים להגדלת חזה באמצעות החדרת שתלים בשד או הזרקת שומן שהועבר מאזור אחר בגוף, הם ההליכים הפלסטיים הבולטים ביותר. ראוי לציין כי בשנים האחרונות חלה עלייה גם בניתוחים להקטנת שד.
  2. שאיבת שומן: הליך קוסמטי שנמצא גם הוא במגמת עלייה בשנים האחרונות. ניתן לבצע שאיבת שומן בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית, ונראה כי הנוחות היחסית של טיפול זה תורמת לפופולריות שלו.

במיוחד, כאשר היום מוצעת למטופלים שיטה עדכנית לשאיבת שומן המבוססת על טכנולוגיה חדישה שנקראת ליפו ליפט (Lipo Lift). הליך זה מתבצע בהרדמה קלה ואינו דורש ביצוע חתך. המשמעות היא שהניתוח לא מותיר אחריו צלקות.

  1. ניתוח אף: ניתוחי אף עדיין נחשבים לאחד ההליכים הפופולריים, אם כי מדובר באחד הניתוחים המורכבים יותר. בניתוחי אף יש חשיבות רבה למיומנות של המנתח כי לאף שלנו יש תפקיד משמעותי ביותר הן במראה של הפנים והן ביכולת לנשום בקלות.
  2. ניתוחי עפעפיים: סוג זה של הליך קוסמטי שומר על הפופולריות שלו במהלך השנים. ניתוחי עפעפיים משמשים כדי להדק עור נפול או עפעפיים שמוטים, ומסייעים לסילוק השקיות מתחת לעיניים. הניתוח עצמו נעשה בהרדמה מקומית, והוא מתבצע הן בעפעפיים התחתונים והן בעליונים. ניתוח זה לא מותיר אחריו צלקות בולטות, הוא מרחיק את עודפי העור והשומן ומרענן את מראה הפנים.
  3. מתיחת בטן: הליך פופולרי זה מתבצע בהרדמה כללית. הניתוח עצמו כולל מתיחת העור והידוק שרירי הבטן, כמו גם הסרת עודפי שומן ועור באזור הבטן ושחזור שרירי הבטן המוחלשים. ניתוח למתיחת בטן הפך היום להליך שמצריך תקופת החלמה קצרה הרבה יותר מכפי שהיה בעבר. זאת, בזכות השיטות המתקדמות המותאמות אישית לכל מטופל או מטופלת.

הליכים פלסטיים פחות פולשניים

הנהלים הלא פולשניים, או הפחות פולשניים, הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הם:

  1. בוטוקוס: בשנים האחרונות חלה עלייה מתונה בטיפולי הבוטוקס להעלמת קמטים. הבוטוקס (בוטוליניום טוקסין) הוא למעשה חומר המופק מרעלן של חיידקי בוטוליניום, ויתרונו בכך שהוא מסוגל לדכא את שרירי ההבעה, ובכך להעלים את קמטי ההבעה שמזקינים את מראה הפנים.
  2. מתיחת פנים ללא ניתוח: הוא טיפול המשתמש בחומרי מילוי לרקמות הרכות על מנת לשפר את מבנה עצמות הלחיים, להפחית קמטים או לעבות את השפתיים. חומרי המילוי מוזרקים לאזורים שקועים, נפולים או רזים מאוד בפנים, כדי להחיות אותם.

חומרי מילוי אלה, כמו ה׳סקין בוסטר׳ שמבוסס על חומצה היאלורונית, מסוגלים להעלים גם את הקמטוטים הדקיקים ביותר ולהציע עור בעל מראה אלסטי ורענן יותר.

בנוסף לחומרי המילוי, הטכנולוגיה העדכנית מציעה שיטות נוספות למתיחת פנים, אחת מהן מתבצעת באמצעות המכשיר המתקדם, אולטרה-תרפי (Ultratherapy). מכשיר זה מאפשר להדק את העור ואת הרקמות בפנים ובצוואר. המכשיר פועל באמצעות גלי אולטרסאונד החודרים לעומק העור (מבלי בשכבת העור העליונה), ומחממים את מעטפת השריר וגורמת לכיווצו. הכיווץ מצדו גורם להידוק העור. יתרון נוסף של מכשיר זה, הוא היכולת שלו לייצר קולגן חדש שישפר מאוד את מראה העור.

  1. פילינג כימי: טיפול זה הוא כנראה בין הטיפולים הפחות פולשניים הקיימים לשיפור מהיר של עור הפנים. הטיפול כולל הנחה של תמיסה כימית על הפנים או הצוואר, המסירה את שכבות העור החיצוניות שנפגעו מחשיפה לשמש, מהזדקנות או מהצטלקות.

אפשרות חליפית לפילינג הכימי מציעה היום טכנולוגיית הלייזר ׳אלמה לייזרס׳ (Alma Lasers). קרני הלייזר משייפים את העור בהתאם לסוג העור ולקמטים של המטופל, ומשתמשת בסורק שמאפשר למטפל לחדור לאזורי הפנים השונים, לפי הצורך.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי