דיקור סיני כפתרון יעיל להפרעות שינה

דיקור סיני

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

הידעתם שניתן לשפר את איכות השינה על ידי דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים?

כמה מאיתנו מתעוררים רעננים באורח קבע לאחר לילה של שינה עמוקה ומרעננת? אין זה סוד כי בעולם המודרני, בו רבים משלבים אורח חיים הכולל שינה בשעות מאוחרות, תזונה לא מאוזנת ומתח רב בשעות העבודה, תופעת נדודי השינה נחשבת לתופעה שכיחה. לעיתים אנו מתהפכים שעות ארוכות במיטה, ואף חולמים על כל המטלות שיהיה עלינו לבצע בשעות הבוקר, כשהשינה מאיתנו והלאה. כטיפול המונע את נדודי השינה, מציעה הרפואה הקונוונציונלית לקיחת תרופות, אולם חלקן גורמים לתופעות לוואי כגון: תחושת עייפות ביום שלמחרת, כאבי ראש וכאבי שרירים. מנקודת המבט של הרפואה הסינית, היכולת להירדם בלילה תלויה בעיקר במצב האנרגטי של הגוף, ולכן דיקור סיני בנקודות מסוימות נמצא יעיל מאוד לטיפול בחוסר האיזון הגורם לנדודי השינה.

הגורמים לאינסומניה עפ"י הרפואה הסינית

בהקשר של אינסומניה או שאר בעיות השינה, הנפש והלב הם הקובעים את האיזון המסייע להירדמות. ברפואה הסינית יש מגוון סינדרומים שניתן לאבחן כגורמים לבעיית האינסומניה:

  • דאגה ממושכת, חרדה ודיכאון- עשויים לפגוע בתנועת הזרימה של צ'י הלב ולהקשות על ההירדמות
  • רגשות מודחקים – כגון: תסכול, כעס, טראומות רגשיות, מקשים על פעילות הכבד ומפריעים לו להניע את אנרגית הצ'י. כתוצאה מכך יחווה המטופל הפרעה באנרגית הלב, ויקשה להירדם.
  • הרגלי אכילה לא נכונים – מזון חם או קר מדי, אכילה בסמוך לשעות השינה עלולים לפגוע באנרגית הטחול, ובעקיפין להוביל למצב חוסר בצ'י ודם. חולשת דם הלב עשויה להתבטא בנדודי שינה תכופים.

השבת הגוף לאיזון

כאמור, הרפואה הסינית רואה את המצב האנרגטי של הגוף, כגורם המשפיע על היכולת להירדם בשעה קבועה בלילה. כך למשל, דאגה קבועה בשעות הלילה, מחלישה את מערכת העיכול האחראית לייצור מוגבר של דם ואנרגיה, וכך הגוף והנפש לא מוזנים כראוי ונוצר מצב של אינסומניה. ייתכן גם שתזונה לקויה לאורך שעות היום, ובפרט בשעות שלפני השינה, עשויים ליצור עודף חום וליחה ולהביא בעקיפין לקשיי הירדמות. לדיקור הסיני יש השפעה מטיבה על מערכת העצבים, ולאורך זמן הוא יכולים לסייע לטיפול בחוסר האיזון האנרגטי שגרם מלכתחילה לנדודי השינה. הדיקור מתבצע ע"י רפאל רוזנסקי, מומחה בדיקור סיני במרפאת רפאל, וכולל החדרת מחטים עדינות ודקות לנקודות ספציפיות בגוף. הנקודות יבחרו בהתאם לתלונות המטופל- לכל מטופל צירוף ייחודי של נקודות דיקור המבוססות על האבחנה שתבוצע במרפאה. כתוצאה מן הדיקור, יופחתו המתח והסטרס, והמטופל יוכל להגיע להרפיה הנדרשת לו כ"כ בחיים העמוסים.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי