פסוריאזיס מדבקת? לא!

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

טבעי שאנשים פוחדים להידבק במחלות שונות. כאשר מדובר על פסוריאזיס, אותה מחלת עור אוטואימונית כרונית שבאה לידי ביטוי ברקמות עור בצבעי אדום וסגול המכוסים בקשקשת, אנשים נרתעים וזאת משום המראה הלא אסתטי ומשום הפחד שמא פסוריאזיס מדבקת אם גם אתם מכירים מישהו שחולה בפסוריאזיס וחווה כאבים חשוב שתדעו שני דברים, הראשון הוא שמחלה זו אינה מדבקת. הדבר השני הוא שכ- 30% מחולי הפסוריאזיס נוטים לפתח דלקת מפרקים פסוריאטית.

פסוריאזיס ודלקת מפרקים

מחלת העור הדלקתית הינה מחלה כרונית. ישנם אנשים שחווים אותה כל כמה שנים לתקופה קצרה ואילו אחרים נאלצים להיאבק איתה רוב ימות השנה. מלבד העובדה שמחלה זו אינה נעימה לעין, האנשים אשר חולים בה נוטים להידבק בדלקת מפרקים. דלקת זו הנקראית דלקת מפרקים פסוריאטית מוגדרת כמחלה כרונית שבה מערכת החיסונית של חולה הפסוריאזיס תוקפת את המפרקים שלו וגורמת לדלקת. חשוב לדעת שאין קבוצת תסמינים שזהה לכל חולי הפסוריאזיס והמחלה באה לידי ביטוי באופן שונה בכל אדם. רוב האנשים שחולים במחלה זו יחווה כאבי מפרקים שמתגברים בעת מנוחה, אדמימיות ונפיחות במפרקים, קישיון של המפרקים בבקרים, אצבעות ידיים ורגליים תפוחות, שכיחות גבוהה להתפתחותה של דלקת עיניים וכן לדלקות כרוניות של המעי. חשוב לדעת שאנשים רבים המאובחנים כחולים בדלקת המפרקים הפסוריאטית נוטים לפתח סוכרת, תחלואה של הלב והשמנת יתר.

ישנם סוגים שונים של דלקות מפרקים פסואירטיות, כמו למשל דלקות במפרקים הפריפריים הבודדים, דלקות במפרקים הקטנים, דלקות שמערבות את עמוד השידרה וגורמות לכאב גב דלקתי, דלקות של מפרקי הידיים המרוחקים ודלקת מפרקים כללית שפוגעת בתפקוד היומיומי. אחד הדברים החשובים ביותר אותם יש לעשות באם אתם חושדים שאתם חולים בדלקת מסוג זה הוא לפנות אל ראומטולוג וזה על מנת שמומחה זה ישלח אתכם לבדיקות דם, בדיקות גופניות, צילומי רנטגן ו- CT ויקבע האם אכן אתם סובלים מדלקת מסוג זה.

באם אתם לוקים במחלה חשוב שתדעו שעדיין לא גילו דרך לרפא את המחלה, אך יש תרופות וטיפולים שיכולים להקל עליכם, הן מבחינת הקלה בכאב וצמצום תסמיני המחלה. הטיפול התרופתי שניתן במקרה של דלקת הינו תכשירים נוגדי דלקת (תכשירים שאינם נמנים על סטרואידים), כמו למשל אספירין, וולטרן, אטופן וכן בתרופות מקבוצת מדכאי מערכת החיסון, כמו למשל סלזופירין ודומיו. בנוסף, מומחים רבים ממליצים על נטילת תוספי מזון שונים שעוזרים לגוף להתחזק.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי