ההסתדרות לרפואת שיניים – כיצד הארגון יכול לשרת אותנו

ההסתדרות לרפואת שיניים

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

כשאנחנו שומעים את השם הסתדרות, אנחנו נוטים לחשוב דבר ראשון על הסתדרות העובדים הכללית, זו שמייצגת את העובדים במגזר הציבורי, אותו ארגון שקיים כבר למעלה משבעים שנה ועדיין יש לו לא מעט כוח במשק ובכלכלה הישראלית.

אך מלבד ההסתדרות הכללית, הרי שיש עוד תתי ארגונים שנמצאים תחת הגדרה של הסתדרות ואחד מהם הוא ההסתדרות לרפואת שיניים, הארגון שמאגד את רופאי השיניים בישראל. מדובר בארגון בו חברים אלפי רופאי שיניים מכל רחבי הארץ והוא מספק שירותים, הן לרופאים עצמם והן לפציינטים שלהם אשר פונים אל הארגון במקרים מסוימים.

על מנת להבין כיצד ההסתדרות לרפואת שיניים משרתת אותנו בתור פציינטים, אנחנו צריכים להבין תחילה מדוע בכלל צריך ארגון כזה, אפילו מהצד של רופאי השיניים, מדוע חשוב שיהיה ארגון כזה בנוף הישראלי ובכלל מדוע זה טוב לרפואה שיש ארגונים מסוג זה.

לשם מה צריך ארגון שמאגד רופאי שיניים?

אחת הטענות הרווחות בתחום של שוק העבודה ובתחומים מקצועיים רבים היא, שתמיד עדיף שיהיה גורם אחד איתו אפשר לדבר ולהתנהל מולו ולא עשרות גורמים. גורם אחד שייצור אתיקה ותקנות, גורם אחד שידאג שכל בעלי המקצוע עובדים באותה צורה, גורם אחד אשר יוודא שכולם מקבלים את התנאים שהם אמורים לקבל, וכן אם יש צורך לנהל משא ומתן בעניין מסוים, אז יהיה גורם אחד מולו נעמוד ונעשה את זה ולא נצטרך לדון מול כל בעל מקצוע בנפרד.

לכן אנחנו יכולים למצוא, לא רק בתחום של רפואת שיניים מגוון רחב של ארגונים דוגמת ההסתדרות לרפואת שיניים, אשר מייצגים את בעלי המקצוע בתחומם. כל ארגון מספק את השירותים הנדרשים עבור בעלי המקצוע וכן בכל מצב בו יש צורך, הוא עומד מול גופים אחרים ומייצג את אותם בעלי מקצוע.

כיצד זה עובד לטובת הפציינטים?

לא רק רופאי שיניים נהנים מהסתדרות, אלא גם הפציינטים שלהם. לפחות בשני היבטים. הראשון, אם יש בעיה מסוימת עם רופא ספציפי, הרי שהארגון יכול לטפל בזה, הוא יכול לפנות אל הרופא ולבחון מה התרחש במקרה ובמידת הצורך גם לייצר תהליך של גישור או תהליך אחר שיבחן מי צודק ומי לא.

ההיבט השני הוא ברף המקצועי. ברגע שיש ארגון כזה, רשמי, מוכר, אשר מאגד רופאי שיניים מכל הארץ, הרי שיש פה תו איכות מסוים, אנחנו יכולים בתור פציינטים לדעת מי נחשב לרופא מקצועי ומוכר ומי לא. זה לא מבטיח דבר על אופי ואיכות הטיפול שלו בפועל, אך זה בהחלט יכול לתת לנו אישור, שלא מדובר ברופא חובבן או רופא שלא עומד בסטנדרטים.

ארגונים מסוג זה, נוהגים לקבוע רף בו חייבים כולם לעמוד על מנת להיות רשומים בו וזה עומד לזכות הלקוחות שלהם.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי