כאבים בשדיים בזמן הנקה

כאב בשד

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

ישנן מספר סיבות לכך שאת עלולה להיתקל בכאבים בשד בזמן ההנקה.

בדרך כלל ניתן לפתור את הסיבה די במהירות אם את מקבל את העזרה הנכונה. לעולם אל תדחי לבקש עזרה מוקדם, במידה ולא תטפלי בזה את  עשויה להחמיר את המצב.

כך תוכלי להתמודד עם כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לכאבי שד בזמן הנקה.

גודש בשד

גודש בשד היא כאשר, מכל סיבה שהיא, השדיים שלך מלאים מדי. לאם שעברה את שלב הלידה הם עשויים להרגיש קשים, הדוקים וכואבים. בימים הראשונים של ההנקה, גודש בשד יכול להווצר כתוצאה מייצור יתר של חלב אם עבור התינוק שלך, הגוף פשוט מייצר יותר ממה שהוא ניזון. 

תינוקות רכים זקוקים להאכלות תכופות בכמויות מעטות. זה יכול לקחת כמה ימים עד שאספקת החלב שלך תתאים לצרכיה של התינוק. כאשר התינוק לא יונק בתדירות גבוהה, השד לא משתחרר מהחלב וכתוצאה מכך המלאות הופכת לגודש. 

אם התינוק שלך לא מחובר היטב לשד, או עמוק מספיק לתוך השד הוא עלול לא לקבל כמות מספקת של חלב אם עבורו. יתכן שיהיה לו קשה לקחת את החלב שלך כששדך מלא, נסי לרכך את המלאות על־ידי סחיטה ידנית של מעט חלב לפני ניסיון ההנקה. 

גודש בשד יכול לקרות במהלך כל תקופת ההנקה, עקב דילוג על הנקה וחוסר התמדה בהנקה. נסי להקפיד על הנקה בזמן, אם את לא ליד התינוק תשאבי בעזרת משאבת חלב את החלב שאמור היה להזין את התינוק בזמן זה.

כמה עצות כלליות שעשויות לסייע במקרה של גודש בשד:

  • שימוש במשאבת חלב על מנת להקל על המלאות בשד.
  • בעזרת תנועות סיבוביות ניתן לעסות את השד בעדינות לפני ההנקה
  • על ידי הנחת רטיות קרות על השד ניתן לקבל תחושת הקלה 
  • מומלץ לתת לתינוק לינוק משני השדיים, כדי להימנע מהיווצרות גודש.

בקשי התייעצות עם המיילדת שלך, או בקרי בטיפת חלב, או תתייעצי עם מומחית להנקה כדי לעזור לך ולתינוקך להקל על ההנקה ולמנוע את התרחשותה שוב.

פטמה כואבת ושטוחה, שקועה

בשלבים הראשונים של ההנקה רוב הנשים סובלות מכאבים כלשהם, לרבות כאבים בפטמות. הסיבה השכיחה ביותר לכאבים בפטמה היא מאחיזה לא נכונה של התינוק את הפטמה. יש לשים לב שהתינוק מחובר היטב לשד. אם הפטמה לא מגיעה עמוק מספיק לפיו של התינוק, אז היניקה מתרכזת בפטמה בלבד במקום גם חלק מהעטרה. 

כמו כן, הוצאה לא נכונה של השד מפיו התינוק עלול גם לגרום לכאבים. בזמן ההקנה נוצר וואקום בין השד לבין פיו התינוק, לכן בסיום הארוחה יש לשחרר את הוואקום בעדינות ולא "למשוך" את השד החוצה בכח. 

פטמות שטוחות יכולות לשנות את צורתן לאחר הלידה. נשים עם פטמות שקועות יכולות להיעזר במגן פטמה, אך תמיד מומלץ להתייעץ עם יועצת הנקה. 

משחת לנולין יכולה להקל על הכאבים בפטמות סדוקות.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי