שחיקת סחוס – מה עושים?

איש מרים משקולות

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

אם גם אתם סובלים מכאב שמתפתח בהדרגה בברך, כאב שמתגבר בעת עלייה במדרגות ו/או בעת הליכה, ברך נפוחה לסירוגין או ברך נוקשה לאחר מנוחה ממושכת יתכן שאתם סובלים ממצב של שחיקת סחוס. באם המצבים שציינו כאן אינם זרים לכם, חשוב שתפנו אל אוטרופד וזאת על מנת שזה יבצע את הבדיקות המתאימות ויאבחן האם אתם אכן סובלים ממצב של שחיקת סחוס או כל בעיה אחרת בברך.

בעיות ברכיים ושחיקת סחוס – מה עושים?

בניגוד למה שרבים חושבים בעיות בברכיים אינן נובעות רק מעודף משקל, פעמים רבות הן נוצרות כתוצאה מאימון יתר או על רקע של פציעות ספורט. בנוסף, אנשים מבוגרים רבים סובלים מכאבי ברכיים הנובעים לרוב משחיקה של הסחוס, (אוסטאואורטריטיס של הברך). שחיקת סחוס נובעת כתוצאה מהרס של רקמות המפרק והיווצרותה של דלקת. חשוב לדעת שלא ניתן לרפא מחלה זו, אלא רק להקל על תסמיני הכאב. במקרים קיצוניים יש אפשרות של ניתוח ברך. אפשרויות נוספות שקיימות כיום הן ירידה במשקל (באם אתם סובלים מעודף משקל), הקפדה על פעילות גופנית מתונה ויומיומית, תכנית פיזיותרפיה בהתאמה אישית בה תחזקו את השרירים המייצבים של הברך ושימוש במשככי כאבים ונוגדי דלקות.

באם הכאב חד והאפשרויות האחרות אינן עוזרות יש גם אפשרות של הזרקת סטרואידים למפרק של הברך, פעולה שתקל על הכאבים, הנפיחות והדלקת. התוצאה החיובית של ההזרקה תורגש יום יומיים לאחר ההזרקה. אם אינכם מעוניינים בסטרואידים, תוכלו להתייעץ עם אורטופד מומחה ובעל ניסיון בתחום שחיקת סחוס באם הזרקת חומצה היאלורונית תהיה אפקטיבית למצבכם. המטרה העיקרית של חומצה זו המוזרקת למפרק היא למנוע את החיכוך של המפרק. חשוב לדעת שכאן ההשפעה הדרגתית. חומר חדש נוסף בו משתמשים הוא ה-PRP, תמצית טסיות דם מהחולה עצמו שעוברות תהליך מיוחד ומוזרקות אל ברכו של המטופל. טכניקות יעילות נוספות לשיכוך הכאב, הנפיחות והדלקת בברך (במקרים של שחיקת סחוס), הן הזרקה של חומר האורטוקין והזרקה של ריגונוגל.

טכניקות טיפול נוספת שאינן כוללות הזרקה הן הטכניקה הזעיר פולשנית, ארטורוסקופיה וכן ניתוח ברך שעיקרו השתלות סחוס. באם כל אלו לא עזרו והמטופל ממשיך לסבול מכאבים חזקים בברך, יש לשקול ניתוח להחלפת הברך. לסיכום, אם גם אתם סובלים מכאבים ונפיחות בברך, חשוב שתפנו אל אורטופד מומחה על מנת שיאבחן את המצב ויקבע האם מדובר על שחיקת סחוס (או כל אבחנה אחרת) ומהו הטיפול המתאים ביותר להקלה על המצב. רק בריאות!

 

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי