משקמים את הכתף – ניתוח כתף ועוד

אדם עם סטטוסקופ

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

הכינוי 'שרוול מסתובב' מתייחס לארבעת הגידים שמקורם ב- 4 שרירים. התפקיד העיקרי של שרוול זה הוא לייצב את העצם של הזרוע, דבר שבא לידי ביטוי בסופו של דבר בהרמת היד. קרע בגיד הכתף גורם לחולשה ביד ולכאבים בכתף.

 

קרע בגיד הכתף – מה עושים?

קרע זה יכול להיווצר בעקבות תאונה, פגיעה בודדת או כתוצאה מפגיעה כרונית במהלך השנים שהופכת נפוצה יותר ויותר ככל שעולה הגיל. הסימנים שמאפיינים מצב של קרע בגידים באים לידי ביטוי בכאב אותו חשים בעת הרמת היד, כאבים בעת הורדת היד, תחושת חולשה כאשר מסובבים את היד או כאשר מרימים אותה, דלדול בשרירי היד, קליקים בכתף והרגשה של תנועה שאינה חלקה. אם גם אתם חושדים שאתם סובלים מקרע בכתף, חשוב שתפנו אל מומחה בתחום וזאת על מנת שיאבחן אתכם על ידי בדיקה גופנית ובדיקות נוספות, כמו למשל בדיקת אולטרה סאונד, MRI ועוד. באם נקבע שאתם אכן סובלים ממצב של קרע בגיד של הכתף ישנם סוגים שונים של טיפולים הנחלקים לטיפולים כירורגים ושאינם כירורגיים.

 

הטיפול יקבע על פי חומרת המצב. ברוב הפעמים אנשים פונים אל אורטופדים כאשר הם מתחילים לסבול מהבעיה ושיטות הטיפול המומלצות הן טיפולים שאינם ניתוחיים, כמו למשל פיזיותרפיה והוראה להימנע מהפעלת היד מעל הראש. בנוסף, האורטופדיים ממליצים על שימוש בתרופות נוגדות דלקת וזריקות סטרואידים אותן מזריקים היישר אל הכתף. במקרים בהם הטיפול התרופתי, הפיזיותרפיה וזריקות הסטרואידים אינם עוזרים, הברירה היחידה היא ניתוח כתף. נכון לשנת 2017 רוב ניתוחי הכתף נעשה בשיטת הארטרוסקופיה כתף.

 

המטרה של אותו ניתוח כתף בטכנולוגיית הארטוסקופיה יכולה להיות תיקון של הגיד וזאת באמצעות תיקונו וחיבורו מחדש לעצם הזרוע, הסרה של זיזי העצם מהכתף וכן הסרת החלק הבעייתי של הגיד או החלפת כתף (בעיקר לאנשים שסובלים מדלקות פרקים ניווניות). היתרונות של ניתוח כתף בשיטת הארטוסקופיה, כלומר בשיטת הזעיר פולשני וזאת על פני ניתוח פתוח הם ששיטה כירורגית זו מאפשרת אבחון מדויק של הבעיה בכתף, היא מאפשרת התאוששות מהירה יותר ומפחיתה את הסיכויים לסיבוכים. בנוסף, פעמים רבות המטופל לא יצטרך לשהות בבית החולים לאחר הפרוצדורה, אלא יחזור הביתה עוד באותו היום, לאחר מספר שעות התאוששות.

 

לסיכום, מפרק הכתף הוא איזור שנפגע לעיתים קרובות וזאת משום השימוש התדיר בו. נכון להיום רוב ניתוחי הכתף ניתנים לביצוע בשיטה הארטרוסקופית, דבר שמאפשר החלמה מהירה ומינימום טראומה לגוף.

 

 

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי