טיפול נפשי כפתרון לדיכאון

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

דיכאון הוא לא מצב שאפשר להקל בו ראש – זהו מצב רפואי נפשי לכל דבר

מצב של דיכאון הוא אחד המצבים הקשים ביותר שאדם יכול לסבול מהם – ואנחנו לא מדברים על מלנכוליה חולפת שהיא מנת חלקו של כל אדם בשלב כזה או אחר, ולא במצב רומנטי או מעניין שאנשים מנסים לשוות לעצמם. אנחנו מדברים על דיכאון קליני, שהוא מצב רפואי מהותי מתחום רפואת הנפש, שבכדי לטפל בו בצורה אפקטיבית יש צורך במסגרת טיפולית ולעתים תרופתית. רבים ניסו לתאר את הדיכאון לאורך השנים – כריקנות, כחוסר מסוגלות לפעולות הבסיסיות ביותר – ולמרות שאנחנו לא מאחלים לכם לדעת, אנחנו מבקשים מכם לדעת כיצד להיות מוכנים למצב שכזה.

טיפול נפשי הוא המענה הטוב ביותר שניתן לתת למצב של דיכאון

  • מהו הטיפול הנפשי? הטיפול הנפשי הוא למעשה טיפול פסיכיאטרי, במצבים של דיכאון. לאחר קבלת חוות דעת פסיכיאטרית שאכן מדובר בדיכאון קליני, הטיפול הנפשי יהיה בראש ובראשונה טיפול תומך – המטופל פורק את שאשר על לבו ומקבל תמיכה נפשית וייעוץ נפשי מהפסיכיאטר, במטרה להגיע בכוחות עצמו למקום הבריא ביותר אליו הוא יכול להגיע, עוד לפני כל טיפול תרופתי. עם זאת, טיפול תרופתי הוא בהחלט נחוץ במצבים רבים.
  • מדוע זהו הטיפול הנכון? חשוב להבין כי דיכאון קליני הוא מצב של מחלה, ובמחלה צריך לטפל. הטיפול האפקטיבי ביותר שניתן לתת לדיכאון כיום הוא טיפול נפשי – טיפול תומך שמסייע למטופל להגיע לבריאות נפשית או לכל הפחות לאיזון נפשי, תוך שילוב במידת הצורך של טיפול תרופתי במטרה לאזן את המאפיינים הכימיים של מחלת הדיכאון. כך, במקרים לא מועטים, גם מי שסובל מדיכאון יכול לחזור לחברה ולהיות תפקודי באופן מלא.

אתם צריכים לדעת למצוא את הטיפול הפסיכיאטרי התומך והמתאים בכדי לעמוד על הרגליים

לא כל טיפול נפשי פסיכיאטרי הוא טיפול שמתאים למצב של דיכאון. חוות דעת פסיכיאטרית שמאפיינת את האדם כסובל מדיכאון צריכה בפני עצמה להתבצע בזהירות, וכמובן שגם הטיפול אחריה צריך להיות עדין, רגיש ובד בבד גם מקצועי – במטרה לתת לאדם את הכלים הטובים ביותר להתמודדות עם מצבו, ובה בעת לוודא שהוא לא מסוכן לעצמו או לסביבתו.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי