אבנים וכאבים בכליות

אבנים בכליות

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

לבריאות יש חשיבות נעלה לאיכות חייכם. אין ספק כי מהרגע בו מתחילים לתקוף אתכם כאבים, חוסר האונים תופס את מקומו ושגרת היום יום מתערערת. אחד הכאבים השכיחים, הם כאבים בכליות, שעל פי רוב מתחילים משום שישנן אבנים בכליות המפרים את האיזון. תופעת האבנים בכליות מתחילה מהתגבשות מינרלים, אשר נהפכים לאבנים המתמקמות בכליות. הימצאות האבנים לא בהכרח יורגשו, אך לעיתים הכאבים יהיו כל כך עזים, עד כדי חוסר יכולת להניע את גופכם ולעיתים ניתן להגיע אף למצב של אי ספיקת כליות. הימצאות האבנים בכליות, יכולות להתרחש ממספר סיבות בין היתר: מחלות ממאירות, סרקואידוזים, יתר פעילות של בלוטת התריס, מחלות במעי הדק ועוד.

לאבחן את הכאבים מהם אתם סובלים

אין ספק כי בעיית האבנים בכליות הינה בעיה שכיחה ממנה סובלים רבים. על פי רוב ניתן יהיה לזהות את האבנים משום התלונות שלכם אצל רופא המשפחה. מהרגע בו יחשוד הרופא כי אתם סובלים מאבנים בכליות, הוא יבצע הדמיה כדי לזהות את סוג האבן וישלח אתכם לבדיקות דם ושתן, דרכן ניתן יהיה לזהות את הפרשות הסידן, הנתרן של האוקסלט ושל החומצה האורית.

אם אתם חשים כאבים אשר מפרים את שגרת חייכם, אל תהססו וגשו לרופא המשפחה, יכול מאוד להיות שהוא יפנה אתכם לאורולוג שיבחן האם אתם סובלים מבעיית אבנים שהצטברו בכליות. הזנחה ואי מתן טיפול מקצועי, עלולים לגרום להחמרה במצבכם ועל כן עליכם לשים דגש על אופן הטיפול המוענק לכם.

כיצד למנוע את תופעת האבנים בכליות

אם אתם סובלים מאבנים בכליות, או אם אתם רוצים למנוע את הופעת האבנים בכליות, עליכם לנהל אורך חיים בריא אשר מרכיב את הקריטריונים הבאים:

  • שתייה מרובה – לשתייה משמעות גבוהה למניעת אבנים בכליות או כאבים בכליות. אם יש לכם אבנים חשוב שתצרכו 2-3 ליטר מים ביום.
  • תרופות – קיימות תרופות אשר מעודדות את היווצרות האבנים בכליות, שימו לב שאתם לא צורכים תרופות אלו.
  • נטילת תרופות המעכבות את ייצור החומצה האורית
  • טיפול פולשני – אם כל הטיפולים אותם אתם מקבלים לא עוזרים לאבנים לצאת בכוחות עצמן, יכול מאוד להיות שתאלצו לבצע הליך פולשני, בו יבצע כירורג הליך יזום להוצאתם.

שימו לב כי אורך חיים נכון וטיפולים מתקדמים, בהחלט יכולים למנוע הליכים כירורגים וטיפולים פולשניים. עוד לפני שאתם רצים לבצע הליכים הכרוכים באשפוזים וניתוחים, פנו אל אורולוג מומחה ומוביל בתחומו.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי