מה אפשר לעשות במקרה של הזעת יתר?

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

אמצע יום חם במיוחד, אתם מרגישים שהחולצה מתחילה להירטב וכתמי זיעה ניכרים בבתי השחי, בפנים, בכפות הידיים ומקומות נוספים. יתכן מאד ואתם נמנים על קבוצת האוכלוסייה הסובלת מהזעה מוגברת שאינה קשורה בהכרח לרמת הפעילות שלכם. למרבה המזל, טיפולים שנועדו במקור לצרכים אסתטיים באמצעות בוטוקס מסוגלים לפתור את הבעיה. במאמר זה נרחיב על הטיפולים וכיצד עובד המנגנון המסייע לרבים כמוכם.

מה הסיבה להזעה המוגברת?

הזעה ברמה שמפריעה לאורח החיים ומובילה לאירועים מביכים של כתמי זיעה מכונה הזעת יתר. היא נגרמת בשל ליקוי בגוף השולח הודעה דרך מערכת העצבים לבלוטות הזיעה לייצר כמות גבוהה של זיעה במקומות שונים בגוף. המנגנון הנועד במקורו לצנן את הגוף בימים חמים או בעת מאמץ, הופך להיות הגורם למבוכה רבה, להחלפה חוזרת ונשנית של חולצות ולחוסר נוחות כללית.

אילו טיפולים קיימים כנגד התופעה?

כיום, ישנם שלושה טיפולים המאפשרים לאזן את רמת הזיעה בבתי השחי. הראשון הוא טיפול הזרקת בוטוקס לבתי השחי או לאזור הפנים. החומר מוזרק לגוף באמצעות מחט למספר אזורים בבתי השחי או הפנים, לאחר אלחוש מקומי של האזור . הוא גורם להפחתה של פעילות בלוטות הזיעה ובכך מונע את זיעת היתר. בכל עונה ניתן לבצע את הטיפול, אך הביקוש הגבוה ביותר הוא בעונות האביב והקיץ, בהן מזיעים יותר באופן טבעי. הטיפול הנו יעיל ביותר, יש לזכור שהוא נשאר למספר חודשים בודדים וכדאי לחזור עליו אחת לכמה חודשים.

הטיפול השני הנו ניתוח לחיתוך העצבים המשדרים לבלוטות הזיעה. ניתוח זה אמנם משתק את העצב באופן קבוע ואין צורך לחזור עליו מדי כמה חודשים, אך הוא כרוך בהחלמה מניתוח וכמו כן בתופעה של הזעה מפצה במקומות אחרים, דבר שגורם סבל במיקום אחר בגוף ובכך לא פתרנו את הבעיה.

הטיפול השלישי הינו מירה דריי (נא להוסיף לכאן חומר בקצרה ולהמליץ גם על טיפול זה)

כיצד הבוטוקס מוזרק לגוף?

את הבוטוקס מזריקים במרווחים קטנים זה מזה בסדרה של הזרקות. לפני הטיפול מומלץ לא להשתמש בדיאודורנט ובכל מקרה מחטאים ומנקים את האזור. כשבוע לאחר הטיפול אפשר כבר להרגיש את תוצאותיו. כמות הזיעה באזור המוזרק פוחתת והמטופל יכול ללבוש חולצה אחת למשך היום כולו מבלי להרטיבה בזיעה ומבלי צורך להחליפה, או ליהנות מפנים יבשות ונעימות.

האם לטיפול יש תופעות לוואי?

להזרקת הבוטוקס למניעת הזעה אין תופעות לוואי. הטיפול הנו קצר, יעיל, בטוח ומהיר. ניתן לחזור לשגרה כבר באותו היום.

לסיכום, אם גם אתם סובלים מהזעה מוגברת, דעו כי ניתן לבצע טיפול עדין ולפתור את הבעיה ללא ניתוח וללא החלמה. מומלץ לבצע את הטיפולים בכל עונה חמה כדי שתוכלו ליהנות מקיץ נעים מלווה בפעילות ספורטיבית מהנה, ללא התחושות הלא נעימות  והסבל המיותר הנלווה לגוף מיוזע.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי