ציפוי שיניים – להסתיר את כל הפגמים בקלות

ציפוי שיניים

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

לאורך השנים השן מאבדת את הברק הטבעי שלה, את צבעה הלבן הבוהק ומשפיעה על מראה הפה כולו בזמן החיוך. גורמים שונים יכולים לגרום לתופעות הללו, החל מ: עישון, נטילת תרופות, מחלות שונות, דלקות בפה וסיבות נוספות. בעבר, שיניים פגומות היו מוחלפות בשתל מלאכותי כדי לשוות לפנים את המראה המושלם, אך כיום ניתן לבחור באפשרות שאינה כואבת ומשיגה את אותן התוצאות בדיוק. במאמר זה נדון בה בהרחבה.

ציפוי חרסינה לשן – המזור למגוון רחב של ליקויים

לאורך העשורים האחרונים רפואת השיניים השתפרה בצורה מהותית. מדפסות תלת־ממד החלו להדפיס בצורה מהירה שתלים שונים, וכיום משמשות גם לסריקה מהירה והפקה של ציפוי חרסינה. בחלק מהמקרים ניתן להשתמש בציפוי חרסינה מותאם אישית בצבע, בגודל ובזווית המתאימה לשן. במקרים אחרים ניתן להשתמש בעלי חרסינה עדינים לטיפול כללי להסתרת פגמים. נרחיב מעט על הליקויים האסתטיים שאותם ניתן לתקן בהצמדה של ציפוי שיניים.

ציפוי שיניים לצורך שיפור מראה הזגוגית

הידעתם כי לשיניים יש שכבה עוטפת המכונה זגוגית העשויה להיפגם? תופעה זו מכונה "היפורפלזיה" או בעברית "תת־שגשוג". הדבר נובע בדרך כלל מתהליך התפתחותי לא תקין של השן בתחילת חייו של אדם, ונגרמת בשל מעטפת דקה מדי סביב השן. תהליך דומה שמתרחש לאורך זמן מכונה "היפוקלציפיקציה" והוא הגורם העיקרי לשיניים "מוכתמות" בגוונים חומים או צהובים. הפתרון לבעיה זו הוא יצירה של שכבה עדינה מאד באמצעות חרסינה, המצפה את השן במקום המעטפת הטבעית. שכבה זו דומה בצבעה לשיניים הטבעיות האחרות בפה ולכן אינה בולטת.

טיפול בשיניים מרוחקות זו מזו

טיפול באמצעות ציפוי חרסינה לשיניים יכול לתקן ליקוי אסתטי נוסף שאינו קשור לשיניים עצמן, אלא דווקא לדרך שבה הן מסודרות בפה. לעיתים, שן אחת מתפתחת במרחק גדול מהשן שלידה, ויוצרת מראה לא אחיד ולא סימטרי של השיניים בפה. הדבר יכול להתרחש באופן טבעי כאשר השיניים גדלות או להיות כתוצאה משימוש מוגבר במוצץ הגורם לתנועה קלה של השן לכיוון מסוים. במצב כזה, ניתן למקם ציפוי חרסינה שרוחבו גדול מרוחב השן על שתי השיניים או אחת מהן ולהסתיר בעדינות את המרווח.

טיפול בשברים בשן כתוצאה מנפילה או תאונה

הסוג האחרון של הטיפולים קשור לשברים בשן המתרחשים בעקבות תאונה או נפילה. לעיתים, חלק מכותרת השן נפגע והמטופל נותר עם שן שאינה סימטרית. יתכן ומילימטרים ספורים שחסרים בה ישוו לחיוך מראה שאינו אסתטי. גם במקרה זה ציפוי המותאם לצבע השיניים בפה המטופל, מוצמד לשן, ומחזיר לאותו אדם את המראה הרמוני והחיוך המושלם.

לסיכום, ציפוי לשיניים יכול לפתור שלל ליקויים אסתטיים שונים החל מליקויים בצבע ובמראה השן עצמה וכלה בליקויים הקשורים למיקום השן. מומלץ לבצע את הטיפול במרפאה של רופא המיומן בהתאמת הציפוי לשן כמו רופא שיניים ברעננה או רופאי שיניים נוספים ברחבי הארץ, ובתוך יום אחד בלבד לצאת מהמרפאה עם חיוך גדול ויפה.

מקורות לקריאה נוספת

  • Hillson, S., & Bond, S. (1997). Relationship of enamel hypoplasia to the pattern of tooth crown growth: a discussion. American Journal of Physical Anthropology: The Official Publication of the American Association of Physical Anthropologists104(1), 89-103.
  • Sheets, C. G., & Taniguchi, T. (1990). Advantages and limitations in the use of porcelain veneer restorations. The Journal of prosthetic dentistry64(4), 406-411.
  • Swift Jr, E. J., Friedman, M. J., & Swift Jr, E. J. (2006). Porcelain veneer outcomes, part I. Journal of Esthetic and Restorative Dentistry18(1),

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי