מהו ניתוח אף רפואי

ניתוח אף

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

ניתוח אף הוא הפופולארי מבין הניתוחים האסתטיים, אך יחד עם זאת, ניתוחי אף רבים מבוצעים דווקא מסיבות רפואיות ולא אסתטיות. האף הוא איבר מרכזי וחשוב במערכת הנשימה שלנו ובמקרים רבים בשל עיוות מסוים בצורתו, נפגעת היכולת שלנו לנשום בצורה תקינה. בעקבות זאת, החשיבות של ניתוח אף במקרה של פגם רפואי היא חשובה מאוד.

מתי כדאי לבצע ניתוח אף רפואי?

  • סטייה של המחיצה – הנחיריים שלנו מופרדות על ידי מחיצה. במקרים בהם היא סובלת מסטייה, בין אם מולדת ובין אם בעקבות פציעה, ישנו קושי בנשימה, נחירות ולעיתים אף מראה פיזי מובחן.
  • קשיי נשימה – בדופן האף נמצאות 4 קונכיות מכוסות רירית. במקרים של התנפחות הרירית כתוצאה מאלרגיות, זיהום דלקת כרונית נוצר קושי בנשימה. במקרה זה, ניתן לעשות ניתוח על מנת להצר את הקונכיות.
  • פציעות – האף הינו רגיש וחשוף מאוד לפציעות וחבלות בעקבות מיקומו הבולט והמרכזי. ניתוח אף רפואי יכול לשחזר את מבנה האף המקורי והתקין.
  • נחירות ודום נשימה – בגילאים מתקדמים בהם הרקמות הרכות באף עלולות לגדול ולהוביל לנחירות ולסיכון בזמן השינה או במקרים של תעלות אף צרות מהרגיל, ניתן לעשות ניתוח שירחיב את דרכי האוויר.

כיצד מבוצע ניתוח אף רפואי?

הניתוח מבוצע במרבית המקרים בהרדמה מלאה על ידי רופא מרדים מוסמך שיפגש אתכם טרם הניתוח לבדיקות מקדימות. בדומה לניתוח אף אסתטי, ניתוח אף רפואי מבוצע באמצעות אחת מ-2 הדרכים הבאות, בהתאם לתוצאה הנדרשת ולסיבת הניתוח:

  • ניתוח אף קלאסי- באמצעות חתכים דרך הנחיריים, מתקן הרופא המנתח את שלד האף, מנסר ומשייף את מה שנדרש. ניתוח זה אינו משאיר צלקת חיצונית הנראית לעין.
  • ניתוח אף פתוח – באמצעות חתך בין הנחיריים ניתן לחשוף את הסחוסים בקצה האף ולקבל גישה טובה יותר לביצוע הניתוח.

הניתוח מבוצע אצל נשים מגיל 16 ומעלה ואצל גברים מגיל 17 ומעלה כדי להגיע לזמן בו האף מגיע לסיום ההתפתחות שלו.

שילוב ניתוח אף רפואי עם קוסמטי

ניתוח אף מסיבות רפואיות המשולב עם ניתוח אסתטי מומלץ מאוד. במהלך ניתוח אף רפואי, אין שימת דגש על עיצובו של האף ותיקונים אסתטיים. יחד עם זאת, כדאי מאוד שתהיה התאמה בין הניתוחים, היות ותוצאות הניתוח הרפואי טובות מאוד לבריאותכם, אך לא בטוח שלמראה שלכם. שלוב ניתוח קוסמטי ביחד עם ניתוח רפואי יעצב את האף שלכם בצורה מיטבית ויחסוך לכם בעתיד כסף וזמן החלמה של ניתוח נוסף.

התאוששות מניתוח אף רפואי

בימים הראשונים לאחר הניתוח, אזור האף, העיניים והלחיים יהיו נפוחים ויתכן ותסבלו מכאבים ומרגישות באזור, דבר אותו ניתן לפתור באמצעות משככי כאבים. בנוסף, יתכנו אובדן ריח זמני, שינוי קל בקול והפרשות מאף. תוך 10 ימים עד שבועיים ניתן לחזור לשגרה ולחוש בהקלה בסימפטומים, אך לפעילות מאומצת או לפעילות ספורטיבית כדאי לחזור לאחר 3 שבועות לפחות. בנוסף, מומלץ להימנע מחשיפה לשמש כ-3-4 חודשים לאחר הניתוח.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי