חזה גדול – לא חלומה של כל אישה

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

אם תערכו סקר קצר אודות סממני יופי נשיים, סביר להניח שחזה גדול יופיע ברשימה, אולם מסתבר שיש נשים שעבורן חזה גדול מתקשר לתחושת כובד ומעמסה, ובמקרים מסוימים, גם לבעיות רפואיות.

במקרים כאלו, מומלץ לקבוע תור אצל רופא מומחה ולברר האם ניתוח פלסטי יכול להוות פתרון מתאים. אולם כמו בכל ניתוח, גם כאן יש גורמי סיכון וצורך בתקופת התאוששות והחלמה.

מקרומסטיה – גורמים וסיבוכים

לפני שממהרים להחליט שניתוח הקטנת חזה הוא הפתרון, חשוב להבין מהם הגורמים לחזה גדול ולאילו סיבוכים מצב כזה יכול לגרום. חזה גדול מכונה בשפה המקצועית מקרומסטיה (מקרו-גדול מאד, מסטיה-שדיים) והגורם העיקרי להיווצרותו זו בעיקר גנטיקה. לכן מקרוסמטיה יכולה להופיע בנשים רזות ובעלות משקל עודף כאחד.

כאשר השדיים גדולות מדי ביחס לגוף, הן יוצרות תחושת כובד המכופפת את הגוף ומובילה ליציבה לא בריאה, כאשר בטווח הארוך יכולה להיות גם השפעה על עמוד השדרה. כמו כן, מקרומסטיה יכולה לגרום לאדמומיות ותחושת גירוי בקפלי השד, להצטברות זיעה ולכלוך, זיהום וריח גוף לא נעים. רצועות החזיה עלולות ליצור חריצים בכתפיים, ומלבד זאת מקרומסטיה יכולה ליצור גם מצב של כאבים תכופים באזור הצוואר, הכתפיים והגב. כל התופעות הללו מובילות לפגיעה באיכות החיים ולאי נוחות.

אי אפשר להתעלם גם מהפן האסתטי. אישה בעלת חזה גדול תתקשה למצוא חזיות ובגדים מחמיאים ונוחים, ועם הזמן השדיים יצנחו והחזה יקבל מראה נפול ולא אסתטי, גם בנשים צעירות.

ניתוח הקטנת חזה בשילוב הרמת חזה

כדי לדעת האם את מועמדת מתאימה לניתוח הקטנת חזה, יש לקבוע פגישת ייעוץ אצל רופא פלסטי המתמחה בתחום. הפגישה תכלול בדיקה פיזית ומדידות, ולאחר מכן הסברים לגבי מהלך הניתוח ומידות החזה שניתן להשיג באמצעותו, בהתחשב ברצונותייך ובמידות הפיזיות של גופך. חשוב לדעת שלא ניתן להקטין את החזה לכל מידה שתרצי, והרופא יסביר לך מהן גבולות ההקטנה האפשרית במקרה שלך.

הרופא יפנה אותך לסדרת בדיקות מקיפה, שתכלול בין היתר: ספירת דם, כימיה, תפקודי קרישה, הדמיה ואק"ג. התוצאות יועברו לרופא ובמידה והן יהיו משביעות רצון ניתן להתקדם לקביעת תאריך לניתוח.

השלב הבא הוא פגישה נוספת אצל הרופא, בה תוכלי לשאול שאלות לגבי מהלך הניתוח ותהליך ההתאוששות הצפוי. בביקור זה הרופא יסקור את גורמי הסיכון האפשריים, יעבור איתך על טופס הסכמה מדעת וירשום לך הנחיות ברורות לגבי ההכנה לניתוח כמו אילו תרופות תצטרכי להפסיק ליטול לפני, כמה שעות יש להיות בצום ועוד.

שיטת הניתוח תלויה במידה רבה בשיקול דעתו המקצועי של הרופא ובנתונים הפיזיים שלך, אך לרוב הניתוח עצמו מבוצע תחת הרדמה מלאה ואינו מצריך אשפוז. במהלך הניתוח הרופא יבצע הקטנה של השדיים ובמקביל גם מיקום מחדש של הפטמות והרמה, כדי לשוות לחזה מראה זקוף ואסתטי.

ההחלמה אורכת בין חמישה ימים לשבוע, ובמהלכה ייתכן ותחושי כאב ואי נוחות. חשוב לעקוב אחר הנחיות הרופא ולהגיע לביקורת בתאריך שנקבע, כדי להוציא את הנקזים ולבדוק את קצב הריפוי של הרקמות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי