מהם הטיפולים שישפרו את אסתטיקת הפה שלכם?

אסתטיקת הפה

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

האסתטיקה של אזור הפה והפנים היא היבט חשוב אשר משפיע רבות על איכות החיים. בין המטרות החשובות ביותר של טיפולי השיניים, נמצא הרצון לעזור לכם להגיע לרמת שביעות רצון מקובלת מהחיוך שלכם, ולהציע לכם טיפולים שישפיעו לטובה על המראה, על יכולת הביצוע ועל התפקוד של השיניים שלכם.

רפואת שיניים קוסמטית היא שיטה לטיפול אוראלי מקצועי המתמקדת בשיפור מראה הפה, השיניים והחיוך. למרות שההליכים ברפואה זו נעשים בדרך כלל מבחירה, ולאו דווקא בגלל חיוניות (כמו ציפוי חרסינה לשיניים) – מקרים מסוימים של הטיפול הקוסמטי מספקים גם דרכים לשיקום הפה.

קיימים כמה סוגי טיפולים נפוצים המשמשים את רפואת השיניים הקוסמטית, חלקם פשוטים למדי ואחרים מורכבים יותר. במקרים היותר מסובכים עדיף לבחור ברופא מומחה. כלומר, לבחור במומחה פה ולסת, אם שיקום הפה דורש השתלות שיניים, או באורתודנט, אם יש צורך ביישור שיניים.

סתימות בשיטת אינליי או אונליי ( Inlay/ Onlay)

סתימות אינליי / אונליי משמשות לשחזור של שן פגומה באמצעות יציקת חרסינה המיוצרת במעבדה. כאשר השחזור מוכן, הוא מודבק על גבי השן המטופלת באמצעות דבק דנטלי מיוחד.

סתימות אלה משמשות כאשר בשן יש ריקבון קל עד בינוני או כאשר מבנה השיניים אינו חזק דיו כדי לתמוך במלית. בטיפולים אלה הכותרת המשוחזרת מונחת ישירות על פני השן.

  • מה ההבדל בין שני סוגי הסתימות: אינליי ואונליי?
    • סתימת אינליי – היא טיפול המתאים לשיקומה של תלולית השן (cusp)
    • סתימת אונליי – היא טיפול המתאים לשיקום במקרה שבו נהרס חלק גדול ממבנה כותרת השן (בטיפול זה לא נדרש לבצע טיפול שורש).
  • מהם היתרונות הקוסמטיים של סתימות אינליי ואונליי?

יתרונות האינליי / אונליי קשורים הן לצורת השחזור והן לאיכות החומר. לפיכך, שיקום השן:

  • יעניק לשן את המראה הטבעי שלה, מבחינת הגוון והצורה
  • ישתמש בדבק דנטלי עמיד וחזק
  • יספק תמיכה לחיזוק השן לאורך זמן רב
  • ימנע ריקבון או התדרדרות נוספת

מליטה מְרֻכבת (Composite Bonding)

מליטה מְרֻכבת מתייחסת לתיקון שיניים פגומות, רקובות או מוכתמות, באמצעות חומר הדומה לגוון אמייל השיניים. במהלך הטיפול מסלק רופא השיניים את הריקבון ומורח את החומר המְרֻכב על פני השן, ״מפסל״ את השן לצורה הנכונה, ומרפא את המקום באמצעות קרן אור בעצמה גבוהה. תהליך רפואי זה מכסה למעשה את הנזק שנגרם לשן, ומקנה לה מראה בריא ויפה.

המליטה היא אחד הטיפולים הפשוטים יותר ברפואת השיניים הקוסמטית שעומדים לרשות מטופלים הסובלים משיניים עם עששת, שיניים סדוקות או שחוקות.

ציפויי שיניים (Dental Veneers)

ציפויי השיניים מיוצרים בדרך כלל מחרסינה איכותית, כאשר כל ציפוי של שן מיוצר בהתאמה אישית למטופל, כך שהתוצאה הסופית תבטיח שהציפוי דומה לשיניים הטבעיות.

הציפויים מעניקים לשיניים מראה טבעי לחלוטין והם יכולים לפתור בעיות קוסמטיות רבות, כגון:

  • שיניים עקומות
  • אמייל שן סדוק או פגום
  • רווחים בולטים בין שתי שיניים

רופא השיניים מיישם את הציפוי על השן בעזרת דבק דנטלי חזק ועמיד.

הלבנת שיניים

עם השנים, הופכות השיניים למוכתמות ובלויות, כתוצאה מהכתמה שגרמו מיני משקאות, מזון, תרופות או עישון. הלבנת שיניים היא גם דרך להבהרת השיניים כדי להשיג גוון בהיר יותר מהגוון המקורי. ומי לא רוצה חיוך מלא שיניים לבנות?

קיימים היום כמה הליכים להלבנת שיניים, חלקם מציעים טיפול ביתי וחלקם טיפול על ידי רופא השיניים. בכול מקרה, כדי להשיג שחזור מיטבי של מראה השיניים הטבעי, הלבנת השיניים צריכה להיעשות רק לאחר ניקוי אבנית יסודי והסרת שברים מפני השטח של השיניים.

  • הלבנת שיניים ביתית נעשית באמצעות משחות שיניים או חומרי ג׳ל מלבינים המיושמים על השיניים. הליך הלבנה זה יימשך בין שבוע לשבועיים כשהתוצאות המיטביות ביותר ייראו לאחר 4 שבועות של טיפולי הלבנה.
  • הלבנת שיניים על ידי רופא השיניים מבטיחה תוצאות מידיות ואיכותיות יותר.

שתלים דנטליים

השתלות שיניים משמשות להחלפת שיניים שאבדו. התהליך כרוך בהחדרת בורג טיטניום קטן ללסת באזור בו חסרה השן, כדי שישמש כתחליף לשורש השן ויוכל לתמוך בכתר המלאכותית. ברגע שהשתל מתאחה עם עצמות הלסת, הוא מאובטח למקומו לצמיתות.

השתלות שיניים הן הפתרון הקוסמטי הנוח והטבעי ביותר להחלפת שיניים אבודות, הן מבחינת המראה והן מבחינת כושר התפקוד.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי