כל מה שצריך לדעת על בדיקות בהיריון

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

תקופת ההיריון היא פרק זמן מרגש עבור כל מי שחווה אותה, אך ישנם גם היבטים רפואיים חשובים שחייבים להקפיד עליהם בכדי שהתהליך כולו יעבור בהצלחה הן לאם היולדת והן לעובר. זה לא תמיד ברור אילו בדיקות צריך לעשות ומתי וגם כך מדובר בתקופה עמוסת רגשות, לכן באנו לכאן לעשות קצת סדר בכל הנושא. החל מבדיקות טרום הריון ועד לבדיקות שתתבקשו לבצע במהלך ההיריון, להלן המידע שתזדקקו לו, גם במקרה שאתם נמצאים בהליך פונדקאות.

בדיקות טרום הריון

קודם כל נתחיל בחיסון נגד אדמת, במידה ומדובר בנשים שלא חוסנו פעמיים במהלך ילדותן. את החיסון ניתן לקבל בטיפת חלב על ידי אחות מוסמכת והוא ללא תשלום. מכיוון שמדובר בחיסון שניתן למרבית האוכלוסייה בגיל צעיר מאוד, אין חשש מהותי להידבקות במהלך הריון גם עבור נשים שלא חוסנו מעולם, אך עדיין מומלץ לנקוט במשנה זהירות ולהתחסן לפני שנכנסים להריון או מתחילים תהליך פונדקאות.

בדיקות גנטיות מאוד מומלצות לביצוע בקרב בני זוג המתכננים להיכנס להריון, כאשר באמצעות הבדיקות הגנטיות ניתן לזהות מראש מחלות ומומים גנטיים. מדובר בבדיקות סקר שמומלץ לבצע טרם התחלת הניסיונות להיכנס להריון ובמידה והזוג לא ביצע את הבדיקות לפני ההיריון, מומלץ לבצען מוקדם ככל האפשר במהלך תהליך ההיריון.

את תהליך הבדיקות הגנטיות מתחילים אצל אחות מידע גנטי בקופת החולים, שמפנה את בני הזוג לבדיקות שעליהם לבצע, בהתאם למוצאם ולאחר ביצוע ראיון עמם. מספר המחלות הגנטיות הניתנות לזיהוי מתעדכן בכל שנה, כך שמידה ובוצעו בדיקות בעבר אך הזוג לא נכנס להיריון, מומלץ לבצען שוב טרם התהליך במידה וחלף פרק זמן מספק. את הבדיקות מבצעים במרכז לבריאות האישה ובמכונים גנטיים.

בדיקות במהלך ההיריון

גם במהלך ההיריון חשוב מאוד לבצע בדיקות באופן שוטף, הן אם מדובר במהלך היריון רגיל והן אם מדובר בפונדקאות. קודם כל ניגשים לאחות לבצע בדיקות משקל, לחץ דם, בצקות וחלבון בשתן. חוזרים על הבדיקות הללו אחת לחודש עד השבוע ה- 36 להיריון ולאחר מכן אחת לשבועיים עד השבוע ה- 40. בנוסף, ישנה בדיקת האולטרסאונד שנדרשים לעבור לאורך תהליך ההיריון בתקופה של שבועות 6-12. זוגות הנמצאים בתהליך פונדקאות, מלווים את האם הפונדקאית לאורך כל התהליך ותקופת ההיריון בכל הבדיקות הנדרשות.

בדיקות נוספות שתידרשו לעבור הן בדיקת סוג הדם, נוגדנים, ספירת דם ושתן. עשויות להתווסף גם בדיקות בהתאם לשיקול דעתו של הרופא המטפל, לצורך אבחנה של מצב חיסוני, על מנת לאתר ווירוסים מסוימים. בנוסף על פי שיקול דעת ומעקב הרופא, תינתנה הפניות לבדיקות נוספות וכל מה שנדרש על מנת להגיע ללידה תקינה ובריאה. עבור זוגות ואם פונדקאית הנמצאים יחדיו בתהליך, נדרשות אותן הבדיקות ללא הבדלה, על מנת להביא לעולם יילוד בריא.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי