בריאות השיניים – תהליך שיקום הפה

שיקום הפה

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

׳שיקום הפה׳ הוא ביטוי מקיף המשמש לתיאור כמה רמות של טיפולי שיניים שנועדו להשיב לשיניים את מצבן התפקודי והאסתטי. רופאי השיניים מתייחסים לשיקום הפה, בדרך כלל, במשמעות של שחזור כל השיניים בפיו של המטופל. עם זאת, גם כאשר משקמים רק את השיניים הפגומות בפה, הטיפול ייחשב כשיקום הפה.

רופאת שיניים כללית מסוגלת לבצע רבים מהנהלים הקשורים לשיקום הפה, גם ללא הסמכה נוספת. יחד עם זאת, מומחה לשיקום הפה מציע את הטיפול המיטבי במקרים מורכבים יותר כמו למשל, השתלות שיניים בכל הפה או הליכי שיקום אחרים, מעבר לביצוע גשרים או השתלות שיניים.

החלפת שיניים חסרות

מטרת רפואת השיניים המשקמת היא לשמור ככל האפשר על השיניים הטבעיות שנותרו בפה. החלפת השיניים החסרות בשתלים דנטליים, גשר, תותבת מלאה או חלקית – מסייעת לקדם גם את בריאות השיניים הטבעיות שנותרו בפה.

הפערים בפה שהותירו השיניים האבודות עלולים לפגוע בשיניים הטבעיות בדרכים הבאות:

  • הפערים הופכים פגיעים להתפתחות של חיידקים הגורמים לפלאק.
  • הפערים מאפשרים תזוזה של השיניים הקיימות.
  • הפערים גורמים להפעלת לחץ נוסף על השיניים הטבעיות שנשארו בפה, כי אין מספיק שטח שיניים ללעיסת המזון.

לכן, מילוי הפערים בפה בשיניים חלופיות, במסגרת ההליך לשיקום הפה, יוכל למנוע פגיעה בשיניים הטבעיות שנותרו בפה, ולחסוך לכם הליכים מורכבים יותר כגון: טיפולי חניכיים או טיפולי שורש.

אפשרויות לשיקום שיניים

כאשר הרופאה מחליטה על האסטרטגיה לשיקום הפה שלכם, היא לוקחת בחשבון כמה גורמים פיזיים וכספיים – הבריאות שלכם והתקציב העומד לרשותכם.

רופאי שיניים אמינים ומקצועיים העוסקים ברפואת שיניים משקמת, ינסו לשמר את השיניים הטבעיות שלכם, במידת האפשר, לפני שיחליטו לבחור בשיניים חלופיות, כדי שלא תצטרכו להתמודד עם הטרחה הכרוכה בשיניים תותבות נשלפות.

אבל לפעמים, שיניים תותבות נשלפות, הן האפשרות הטובה ביותר. בעיקר אם איבדתם מספר רב של שיניים ואתם לא מועמדים להשתלה דנטלית בגלל בעיות בריאותיות ואחרות.

סוגי שיקומי השיניים

שיקום שיניים נחשב היום לאחד מתחומי המפתח בעולם רפואת הפה. יש הטוענים כי הופעתו של הענף לרפואת שיניים קוסמטית עודדה פיתוח טיפולים לשיקום הפה, גם מסיבות שהן אסתטיות בלבד (כמו הלבנת שיניים או ציפויי חרסינה).

היום, בזכות מגוון האפשרויות לשיקום שיניים שמציעה לנו הטכנולוגיה העדכנית בת זמננו, עומדות בפניכם אפשרויות רבות לתיקון שיניים שחוקות, פגועות או חסרות. טיפולים אלה מאפשרים להחזיר לכם חיוך בריא ויפה.

רופאת השיניים תבצע אחד משני סוגי שיקום השיניים, בהתאם לאופי הבעיה שלכם:

  • שיקום שיניים ישיר

שיקום ישיר של השיניים כולל מילוי החור בשן, באופן מידי. טיפול זה ניתן לבצע בביקור אחד במרפאת השיניים. רופאת השיניים תבחר את סוג המילוי המתאים לכם, מתוך מגוון של אפשרויות, לפי סוג החור ומיקומו.

  • שיקום שיניים עקיף

שיקום שיניים עקיף כולל שיניים חלופיות בהתאמה אישית באמצעות יישום כתר, אינליי או אונליי (Onlay / Inlay):

  • כתר חרסינה הוא מבנה קשיח אשר נועד לכסות את משטח השן הפגומה, לספק לה הגנה ולהחזיר לה את התפקוד והמראה הטבעי.
  • האינליי והאונליי משמשים למקרים בהם נדרש שיקום נרחב של אזור השן שנפגעה מעששת, מבלי לפגוע בשורש השן ובנקודות המגע שלה עם החניכיים (כלומר, אין צורך לבצע טיפול שורש). כיוון שהאינליי והאונליי מיוצרים במעבדה, טיפולים אלה דורשים יותר מביקור אחד במרפאת השיניים.

שיקומי האינליי והאונליי מיוצרים מחומרים מְרֻכבים המודבקים בדבק דנטלי למשטח השן הפגומה, ומבטיחים לא רק מראה טבעי ואסתטי, אלא גם עמידות וחוזק לאורך זמן רב.

  • האינליי משמש לשיקום תלולית השן
  • האונליי משמש לשיקום מבנה השן, במקרה שחלק גדול ממבנה הכותרת נהרס.

בעזרת רפואת שיניים משקמת תוכלו להבטיח את רמת הבריאות שהטבע העניק לשיניים שלכם, בהנחה שהשיניים הטבעיות שלכם הן תמיד הטובות ביותר שיש. שיקום הפה מיועד להשיב לכם את התפקוד המלא ואת המראה האסתטי של השיניים הקיימות. גם אם חסרות לכם שיניים, וגם אם יש צורך לעקור שיניים, עומדות לרשותכם האפשרויות המדהימות לשיקום הפה.

הטיפול לשיקום הפה מציע תחליפי שיניים איכותיים המשתלבים היטב עם השיניים הקיימות כך שבסופו של דבר, אנשים ישימו לב רק לחיוך המלא והיפה שלכם.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי