תמרור עצור לעצמך

התקפי חרדה

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

התקפי חרדה הם למעשה תמרור עצור בעבור כל מי אשר חווה חרדה, וזאת בשל העובדה כי ללא טיפול ההתקפים עשויים להחריף ולהופיע בתדירות משמעותית יותר. כיצד מאבחנים חרדה וכיצד ניתן לטפל? על כך ובהרחבה – במדריך הבא.

חרדות: אחת הבעיות החמורות של המאה ה- 21

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בהיקף הפונים לטיפול בחרדות, וזאת בשל העובדה כי רבים מבינים כי החרדה שולטת בחייהם ואף מפריעה לניהול אורח חיים תקין, כתוצאה מהופעה של התקפי חרדה. מפורסמים רבים בעולם כמו גם בישראל יצאו לאור וסיפרו בהרחבה על התקפי החרדה אותם הם חווים, לעיתים עד לכדי חוסר יכולת לתפקד. כך לדוגמא, אחת הזמרות המפורסמות בעולם אריאנה גרנדה סיפרה רק לאחרונה כי היא סובלת מהתקפי חרדה אשר מקשים עליה לתפקד ולהופיע, ולכן היא מבקשת להעלות את המודעות להתקפי חרדה וכן טיפול חרדה הנדרש אשר יכול להתבצע באמצעות קשת רחבה של טיפולים אשר מותאמים באופן אישי למטופל. אריאנה גרנדה איננה לבד, וישנם מפורסמים רבים נוספים אשר בזכותם ניתן לראות כיצד הנושא של החרדה עולה לסדר היום, לא רק בשל השייח אלא גם בשל העובדה כי רופאים ופסיכולוגים מפצירים בפני מטופלים לטפל בחרדה ולבדוק את המקור, כחלק מהעובדה כי חרדה מהווה תמרור אזהרה רגע לפני החרפה משמעותית במצבו המנטאלי של הסובל מחרדה, כפי שנסביר כעת.

 

מהם הסימנים לחרדה ומהן החרדות הנפוצות?

חשוב לזכור כי התקפי חרדה עשויים להתרחש בכל שלב, ולרוב מדובר בהתקפים קצרים של דקה וחצי עד חמש דקות. הסובלים מחרדה מדווחים על תחושה של מועקה, לחץ בחזה, הזעה מוגברת, חוסר יכולת לנשום ולעיתים תחושה כי הם עתידים לחטוף התקף לב. למעשה, קשת הסימפטומים לחרדה הוא רחב ואף אינדיוואלי מהאחד לשני, וזאת בשל השוני בין סוגי החרדות. כך לדוגמא, ישנם אנשים אשר סובלים מחרדה חברתית אשר גורמת לקושי משמעותי בהתמודדות מול מצבים חברתיים, והסובלים ממנה סובלים ממחשבות טורדניות באשר לאיך הסביבה תופסת אותם, ולכן הם נוטים להעלות מחשבות שליליות אשר יפגמו באופן ממשי ביכולת שלהם ליצור קשרים חברתיים או אינטימים. חרדה נפוצה נוספת הינה חרדת קהל אשר בשל לחץ יכולה להשפיע על היכולת לדבר מול קהל ולעיתים אף לחוש מועקה רק מהימצאות במקום שבו צריך להעביר מלל או הדרכה, ולכן הסובלים מחרדת קהל עשויים לחוש לחץ אשר מתבטא לרוב בהתקף חרדה. ישנה גם חרדה קיומית אשר מקורה במחשבות שלילות על כלל תחומי החיים, ולכן במידה והיא איננה מטופלת החרדה עשויה להחריף לכדי התקפי חרדה חמורים ואף רצון להסתגר, מתוך פחד משתק מהעתיד להגיע. משום כך, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע אשר קודם כל יאבחנו את סוג החרדה ולאחר מכן יבנו תוכנית טיפול בחרדה פרטני, וזאת לצורך יציאה מהמעגל של החרדה אשר הוא מנת חלקם של רבים.

 

מהם טיפולים לחרדה?

כאמור, הנושא של טיפול בחרדה הינו נושא מהותי אשר מעסיק רבים הסובלים מחרדות. למעשה, קשת הטיפול הינו רחב והוא מתבסס קודם כל על אבחון מקצועי ולאחר מכן על בנייה של תוכנית טיפול המבוססת על טיפול CBT – טיפול התנהגותי-קוגניטיבי ממוקד אשר מבוסס על רכישת כלים פרקטים להתמודדות עם חרדה, ליווי של פסיכולוג מומחה בעבור טיפול בחרדה אשר ידע להתאים את תוכנית הטיפול הטובה ביותר, הן באמצעות שימוש בתרופות בעת הצורך וכן יצירת אורח חיים בריא ושלו אשר יפחית את רמות החרדה עד למינימום האפשרי.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי