מי זקוק למעלון מדרגות

מעלון מדרגות

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

הכירו את מעלון המדרגות

מעלון מדרגות יכול להיות צירוף מלים שמעולם לא פגשתם ומתקן שמעולם לא ראיתם. המעלון הוא מתקן שמחובר לצדם של גרמי מדרגות כדי לאפשר לבעלי מוגבלויות שלא יכולים לעלות במדרגות לעלות בהם ממש כמו כולם. לא תמיד יש מעלית בבניינים או במבנים ציבוריים וגם בבנייני דירות הבעיה הזו קורת בעיקר כאשר יש בניין ישן שאין בו מעלית או תשתית אפשרית למעלית ואדם מסוים מזדקק לפתרון. המעלון מותקן בצורה בטוחה וניתן להסיע עליו אל הקצה השני של גרם המדרגות את הנכה עם כיסא הגלגלים או בלעדיו, תלוי בדגם, והוא צעד נוסף של העולם בדרך לנגישות מוחלטת לנכים בכל מקום.

מי זקוק למעלון מדרגות?

  • המעלון הוא מתקן שימושי מאוד והאוכלוסייה שצריכה אותו יותר מכול הם נכים. נכים או בעלי מוגבלויות אחרים שלא מסוגלים לעלות בכוחות עצמם לא רק שזקוקים למעלון לנכים תקין ואיכותי אלא חייבים אחד כזה כתלות הכרחית. ללא מתקן כזה וללא דרכי גישה אחרות מלבד עלייה במדרגות יהיו אזורים שלמים שהם לא יוכלו להגיע אליהם למשל בנייני מגורים לביקור קרובי משפחה, בנייני משרדים מסוימים ועוד.
  • לא רק נכים משתמשים במעלון אלא אנשים שלא יכולים לעלות מדרגות באופן זמני. אם אדם מסוים נפצע ברגלו או מחלה מסוימת מונעת ממנו את היכולת להתאמץ בעלייה ממושכת במדרגות, מעלון מדרגות יכול לפתור את הבעיה. אפשר לעמוד על המעלון או לשבת עליו וכך להגיע עד לסוף גרם המדרגות בלי מאמץ כלל כך שהמעלון הוא נכס חשוב לא רק במקרים שיש נכים שצריכים נגישות.

מעלון מדרגות לפי חוק

מעלון למדרגות חובה לפי חוק כאשר יש יותר משש קומות בבניין מסוים ואין מעלית. אמנם כיום אי אפשר לחשוב על מבנים כאלו כיוון שמעלית היא צורך הכרחי לא רק לנכים אלא לאיכות חיים די בסיסית מה שבבנייה המודרנית נלקח כמובן מאליו. עם זאת, בניינים ישנים רבים עדיין לא מכילים מעליות וההתקנה של מעלון המדרגות היא חובה ויכולה להגיע אפילו עד קנסות משמעותיים לפי החוק לנגישות בעלי מוגבלויות.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי