פגיעה עצבית במהלך החדרת שתל דנטלי

שתל דנטלי

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

טיפולי השתלות שיניים מבוצעים על בסיס קבוע ובתדירות גבוהה בכל רחבי הארץ. למרות היתרונות הברורים של טיפולים מן הסוג הזה והתועלת שלהם עבור בריאות המטופל, הם כרוכים גם בסיכונים מסוימים. אחד הסיכונים הבולטים עלול להיות פגיעה עצבית במהלך החדרת שתל דנטלי. הסיכון עצמו נדיר אך לרוב הוא מעיד על רשלנות רפואית.

יש כמה סוגים אפשריים של פגיעות עצביות במהלך השתלות שיניים והחדרת שתל דנטלי:

א. קריעה של העצב – הפגיעה החמורה ביותר היא קריעה מוחלטת של העצב, בעוד פגיעה פחות חמורה עשויה להיות קריעה חלקית. את אופי הקריעה ניתן לאבחן תוך כדי הטיפול עצמו או במהלך הביקורת.

ב. הפעלת לחץ – פגיעה עצבית נוספת שנוצרת במהלך החדרת שתל דנטלי עלולה להיות הפעלת לחץ ישיר. לחץ ישיר על העצב נובע מהחדרה לא נכונה של השתל, בעוד לחץ עקיף נגרם כאשר קצה השתל לא בא במגע עם העצב אך הוא כן מעביר אליו לחצים מכוחות הלעיסה דרך העצם.

איך מזהים פגיעה עצבית במהלך השתלות שיניים?

פגיעה עצבית במהלך החדרת שתל דנטלי באה לידי ביטוי בעיקר בהפרעות תחושתיות. אם למשל מדובר בחיתוך מלא עלול להופיע אובדן תחושה מוחלטת באזור הסנטר והשפה התחתונה של הצד הפגוע, בעוד במקרים של קריעה חלקית או לחץ על העצב מרגישים בשני מצבים מנוגדים. המצב הראשון הוא של ירידה בתחושה ותגובה מופחתת לגירוי מגע, והמצב השני הוא של הגברת התחושה ותגובה מוגברת לגירוי או מגע.

על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה עצבית במהלך החדרת שתל דנטלי צריך לבחור היטב את הרופא המטופל. בחירת הרופא המטפל אמורה להישען על ההיסטוריה הרפואית שלו, על המוניטין ועל הוותק.

במידת הצורך אפשר גם לתאם פגישת היכרות עם הרופא ולשאול על מהלך הטיפול. טיפולי השתלות שיניים כאמור נפוצים מאוד בעולם, אך רצוי להשקיע את הזמן הדרוש בשביל לבחור אותם בצורה נכונה. המלצה נוספת היא לתכנן את הטיפול מראש באופן מדוקדק, ליידע את המטופל לגבי הסיכונים הכרוכים בפרוצדורה ולענות על שאלותיו.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי