קאנביס לחולי פסוריאזיס

קנאביס

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

בישראל חיים למעלה מ-200 אלף איש הסובלים ממחלת הפסוריאזיס ורבים מהם סובלים גם מהופעתה של דלקת מפרקים פוסריאטית המובילה לכאבי פרקים עזים המקשים על יכולת התפקוד היומיומית. במהלך השנים האחרונות, נעשו מספר ניסיונות להחיל את רישיון השימוש והאחזקה במריחואנה רפואית גם על חולי פסוריסאזיס הסובלים מכאבים כרוניים בעור ובמפרקים, אך הדבר טרם קיבל את אישור משרד הבריאות. מנגד, חולי פסוריאזיס מרבים לעשות שימוש בשמן ייחודי המכונה שמן המפ המיוצר מתמצית זרעי צמח הקנאביס.

שמן זה הותר לשימוש בשנת 2004 על ידי משרד הבריאות ואף על פי שהוא איננו משמש כתרופה למחלת הפסוריאזיס הוא הוכח כפתרון טבעי ויעיל להתמודד עם תסמיני המחלה. שמן ה-המפ מכיל בתוכו ריכוז גבוה במיוחד של אומגה 6, ומכיוון שפסוריאזיס נגרם בין היתר כתוצאה מחוסר של חומצות שומן מסוג אומגה 6 בעור, מריחת השמן על העור מסייעת להזמנת העור באומגה 6 ובכך תסמיני המחלה נחלשים.

נכון להיום, ההיתר (רישיון) לשימוש ואחזקה של קנאביס רפואי ניתן לצרכי טיפול במחלות כגון: קרוהן, קוליטיס, סרטן, איידס, פרקינסון, טרשת נפוצה, תסמונת טורט ולסובלים מפוסט טראומה. הסובלים ממחלות אלו רשאים להגיש בקשה לקבלת היתר שימוש במריחואנה הרפואית וזאת במידה והם אינם סובלים מ-אי פסיקת לב, מצבי פסיכוזה, מצבים פסיכוטיים או הפרעה חרדתית. אף על פי שמחלת הפסוריאזיס איננה נכללת ברשימת המחלות שהסובלים מהן רשאים לעשות שימוש בקנאביס רפואי, חולי פסוריאזיס המתמודדים עם כאבים קשים המקשים עליהם לתפקד ברמה היומיומית, רשאים להגיש בקשה לצריכת קנאביס רפואי. בקשה זו מוגשת למשרד הבריאות, כאשר וועדה מיוחדת מטעם המשרד בוחנת כל מקרה לגופו ומקבלת את החלטתה בהתאם לממצאי הבדיקה אותה היא מקיימת עבור כל חולה באופן נפרד.

שמן המפ המיוצר מזרעי צמח הקאנביס נחשב כיום לאחד משמני הטיפול הפופולאריים ביותר בקרב חולי פסוריאזיס הסובלים מכאבי פרקים כתוצאה מהתפרצותה של דלקת מפרקים פסוריאטית. השימוש בשמן מתבצע באמצעות משיחתו על אזורי הפרקים בגוף, עיסוי מתמשך של אזור הפרקים באמצעות השמן ו/או טפטוף השמן לאמבט. בחודשים הקרובים אמורה לפעול וועדה מיוחדת מטעם משרד הבריאות שמטרתה לבחון את סוגית היתר השימוש בקנאביס רפואי לכלל חולי הפסוריאזיס בישראל. הוועדה תורכב ממספר מומחים וממצאיה יועברו למשרד הבריאות לצרכי קבלת אישור במידת הצורך. כפי שציינו, כבר היום, עוד טרם התכנסות הוועדה, חולי פסוריאזיס הסובלים מכאבי פרקים יכולים לפנות למשרד הבריאות בבקשה לקבלת היתר שימוש בקנאביס רפואי.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי