כל מה שאתם צריכים לדעת על השתלת שיניים בהרדמה מלאה

השתלת שיניים בהרדמה מלאה

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

בשנים האחרונות יש לא מעט אנשים עם בעיות שיניים חמורות אשר מחפשים לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה. הסיבות העיקריות לכך הן בדרך כלל מצב קשה של חלל הפה אשר מצריך תהליך ארוך וכואב, כזה שאנשים מעדיפים לסיים איתו בפעם אחת, או- אנשים עם פחד מרופאי שיניים וטיפולי שיניים הידועים גם בשם דנטפובים. אם גם אתם חושבים לעשות השתלת שיניים בהרדמה מלאה, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת.

מה קורה בעצם בהרדמה מלאה?

בהרדמה מלאה, הנקראת גם הרדמה כללית, מערפלים את החושים של המטופל בעזרת תרופות נרקוטיות הנכנסות למערכת הדם או גז הרדמה למערכת הנשימה. במהלך הטיפול המטופל מונשם בעזרת מכשירים חיצוניים עד לסיום הטיפול.

למי מתאימה השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

  • ילדים ומבוגרים אשר פוחדים מטיפולי שיניים ונמנעים מהם.
  • למטופלים הסובלים מרגישות לחומרי הרדמה מקומיים.
  • מטופלים שמצב השיניים שלהם קשה וצריכים לבצע השתלת שיניים ביום אחד.
  • מטופלים הסובלים ממחלות כרוניות שעלולות לסכן אותם.

פגישת ייעוץ לפני הרדמה

לפני הטיפול, הרופא יבצע מספר בדיקות מקיפות: צילומי רנטגן, מדידות, הערכה של התיק הרפואי ובמקרים מסוימים הרופא יפנה גם לבדיקות דם, צילומי CT וא.ק.ג.

אילו טיפולים ניתן לעשות תחת הרדמה מלאה?

תחת ההרדמה המלאה ניתן לבצע: טיפולי שורש, סתימות, בניית עצם, הרמת סינוס, השלמת שיניים שבורות, כתרים, טיפול במחלות חניכיים וכד'. כמובן שאת כל הטיפולים האלו ניתן לעשות גם ללא הרדמה מלאה אך הכול תלוי במצבו של המטופל.

כמה עולה השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

יקר. טווח המחירים משתנה כמובן בהתאם לצרכים של המטופל ולטיפול לו הוא זקוק אך בכל מקרה, ההרדמה המלאה מעלה את מחיר הטיפול. במקום לשלם רק לרופא השיניים, משלמים גם לרופא מרדים ועל חומרי ההרדמה, עלויות חדר הניתוח והתרופות להתאוששות. כמובן שבמקרים קיצוניים, אין ברירה אלא לשלם את המחיר כדי לחזור לחייך, לאכול ולחזור לשגרה של אדם בריא.

האם הרדמה מלאה היא מסוכנת?

הרופאים ממליצים לעשות הרדמה מלאה אך ורק כמוצא אחרון. מינון לא נכון של החומרים יכול להוביל למספר דברים:

  • תגובה אלרגית חריפה.
  • כאבי גרון.
  • הפרעות בתפקוד מערכות הגוף.
  • התעוררות של המטופל בזמן הניתוח.
  • היפוטרמיה.
  • במקרים נדירים מאוד, מינון לא נכון יכול לגרום בסופו של דבר גם למוות.

תופעות לוואי בעקבות ניתוח בהרדמה מלאה

תופעות הלוואי בעקבות טיפול שיניים בהרדמה מלאה אינן שונות מתופעות הלוואי בטיפול בהרדמה מקומית. תופעות הלוואי העיקריות הן: נפיחות, כאבים, ולעיתים גם שטפי דם. תקופת ההחלמה שונה בין אדם לאדם ובדרך כלל היא תתלווה בנטילת משככי כאבים או אנטיביוטיקה, בהתאם להמלצות הרופאים.

לסיכום, טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה הינו טיפול שמומלץ לעבור אך ורק במידה שמצבו של המטופל דורש זאת, וזאת למרות היתרונות של ההרדמה וחרף העובדה שיש בה המון סיכונים.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי