דיקור סיני – עבור מי ומתי, מה שצריך לדעת

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

דיקור סיני הוא אחת משיטת הטיפול הנפוצות ברפואה הסינית, המיועד לטיפול במקרים בהם הרפואה הקונבנציונלית לא מצאה פתרון לכאב, או כאשר אנשים מעוניינים לבצע טיפול טבעי. שיטת טיפול זו היא עתיקה, מגיעה אלינו מסין ושייכת לרפואה האלטרנטיבית המתבססת על מחטים קטנות ודקיקות המונחות על גופו של המטופל וכך מסייעות לו למגר כאבים שונים. מטרת הדיקור הסיני הוא לפגוע במקומות ספציפיים ומדויקים בגוף, ובכך הם מסייעים למטופל להתגבר על כאבים ובין היתר גם לשפר את המערכת החיסונית בגוף.

דיקור סיני הוא נהדר עבור מגוון מקרים והוכיח מזה שנים את יעילותו, משום שהוא טבעי לחלוטין וללא כל כימיקליים שונים כפי שנהוג ברפואה הקונבנציונלית, כך שלא פלא שמכונים רבים פרטיים ואף קופות חולים מציעים זאת כאופציה עבור מטופלים. טיפולים אלה יעילים במקרה של כאבי גב, כאבי שרירים, צוואר, כאבים בהיריון, מיגרנות, כאבי מחזור לנשים ועוד. דיקור סיני ידוע בסגולותיו ואנשים מכל רחבי העולם הצליחו למגר כאבים שונים, שהרי הטיפול הוא קצר יחסית וברוב המקרים כבר לאחר הטיפול הראשון ניתן לחוש שיפור משמעותי.

כיצד עובד הדיקור הסיני?

דיקור סיני מציעים מטפלים אשר לומדים רפואה משלימה, וכחלק מהתמחותם הם מתמקצעים גם בדיקור סיני. לאחר מכן הם יוכלו לעבוד באופן פרטי או להשתלב במרפאות שונות ציבוריות. דיקור סיני נעשה בכמה שלבים, ולרוב נעשים כ 8-10 טיפולים. השלב הראשון בטיפול הוא – הכרת המטופל ואורח חייו. בשלב זה על המטפל להכיר היטב את אורח חייו של המטופל, הוא מאבחן את הבעיה או את הכאב וכך מתאים את הטיפול הטוב ביותר עבור המטופל. השלב השני הוא הטיפול עצמו, אשר נערך בהתאם לתכנית שיושמה מראש, כאשר הטיפול כולל החדרת של  מחטים במקומות ספציפיים בגופו של המטופל בהתאם לסוג הכאב. חשוב לציין כי המחטים הן דקיקות, גמישות ועדינות, על כן לא נגרם כלל כאב בעת החדרתן.

בגופנו ישנו חומר הנקרא אנדורפינים אשר מופרש מחוט השדרה והמוח של האדם. חומר זה יכול להקל באורח פלא על כאבים שונים בגופינו, ולכן תפקידו של המטפל להחדיר את המחטים הדקיקות לנקודות אלה ובכך להקל את תחושת הכאב בגוף ולרפא מחלות וכאבים כרוניים כדוגמת כאבי גב, כאבי שרירים ועוד.

לאחר הכנת תכנית טיפולים המתאימה לאופי הכאב והחדרת המחטים למשך של בין 15-30 דקות, המטפל מוציא אותן בעדינות ועליו לבצע בדיקת דופק בכדי לבדוק את השפעת הדיקור על גופו של המטופל. מובן שיש כמה וכמה סוגי טיפולים, ישנם טיפולים ארוכים שאז המחטים יהיו על גופו של המטופל למשך זמן רב יותר בכדי שתהיה להן השפעה חזקה, אולם הדבר נתון לשיקולו של המטפל וכמובן על פי תכנית הטיפולים שתוכננה עבור המטופל.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי