פסוריאזיס בילדים – קיים או לא קיים?

פסוריאזיס בילדים

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

פסוריאזיס קיימת גם אצל ילדים, אך נדיר שהיא תופיע בתינוקות. פסוריאזיס היא מחלת עור שנפוצה בעיקר אצל מבוגרים, אך חשוב לדעת שגם ילדים סובלים ממנה ולכן אם אתם מבחינים בתופעות גופניות המתאימות למחלת עור זו אצל ילדכם, חשוב שתבררו אצל רופא הילדים האם מדובר בפסוריאזיס.

פסוריאזיס משתייכת אל קטגוריית מחלות העור. כאן מדובר על מחלה דלקתית כרונית שאינה ניתנת לריפוי ונגרמת בעקבות החלפה מהירה של תאי העור העליונים (האפידרמיס). המאפיינים של מחלה זו הם נגעים אדומים שעליהם קשקשת. חשוב לדעת שבשליש מהחולים מחלה זו תופיע לפני גיל 18, כלומר בילדים ונוער. הרקע להתפתחותה של מחלה זו אינה ידועה והערכות משתנות מדי תקופת זמן. חשוב לדעת שמדובר על מחלה אוטואימונית ופעמים רבות היא מתפתחת בעקבות זיהום בדרכי הנשימה אצל ילדים ובמצבים בהם ילדים לקו בסטרפטקוקוס. המאפיינים של פסוריאזיס בילדים הם נגעים אדומים ועבים שמכוסים בקשקשת כאשר האיזורים בהם מופיעה המחלה אצל ילדים הם לרוב הקרקפת, המרפקים והברכיים. בניגוד לפסוריאזיס אצל המבוגרים, המחלה באה לידי ביטוי בנגעים דקים ועדינים יותר אצל ילדים, אך הגרד עז יותר. לשאלה האם פזוריאזיס מדבקת? התשובה היא: לא. מחלה זו אינה מדבקת.

סוגי פסוריאזיס בילדים

פסוריאזיס טיפתית מופיעה בעיקר בגיל הילדות. סוג זה של פסוריאזיס מופיע בדרך כלל בצורת טיפות אדומות ומלאות קשקשים ובאופן פתאומי על הגפיים והגב. הנגעים קטנים מאוד (עד שני סנטימטרים) והם לא כואבים ובניגוד לפסוריאזיס המוכרת לנו הם אינם מגרדים. הפסוריאזיס הטיפטי מופיע לאחר ספרטקוקוס המלווה בדלקת גרון וחולף לאחר מספר שבועות או חודשים. במקרים רבים מחלה זו תחזור לאחר הישנות של דלקת גרון ספרטקוקוס נוספת. פסוריאזיס רובדית היא הצורה השכיחה ביותר של המחלה אצל הילדים. היא מופיעה בעיקר בקרקפת בדמות פצעים אדומים קטנים ורגישים למגע המתמזגים לרבדים אדומים מלאי קשקשת לבנה וכן בפנים. סוג נוסף של פסוריאזיס שמופיע אצל ילדים הוא הסוג ההפוך, כאן הנגעים מופיעים באזור הקפלים.

חשוב לדעת שמחלה זו אינה ניתנת לריפוי והיא מופיעה במהלך גלי (החמרה והטבה לסירוגין). הטיפול במחלה זו אצל ילדים יכול להיות על ידי סטרואידים (התוצאות מהירות), כל מיני נגזרות של ויטמין די, אנטרלין, זפת וחוסמי קלצינאורין. שיטת טיפול נפוצה נוספת היא טיפול מקומי שעיקרו שימון של העור וטיפול פוטותרפי באמצעות שימוש בקרני אולטרה ויולט (UV). לסיכום, לשאלה האם פזוריאזיס מדבקת, ענינו בשלילה, אך למרות זאת חשוב לקחת בחשבון שמחלה זו משפיעה על הילדים החולים פיזית ונפשית וזאת משום המראה שלה ואופייה הכרוני ולכן חשוב לטפל הן בתסמינים הפיזיים שלה והן בתסמינים הנפשיים שלה.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי