דיקור סיני לטיפול בצרבת

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

דיקור סיני הינו שיטת ריפוי שמקורה ברפואה הסינית העתיקה. הוא מתבצע על ידי החדרת מחטים קטנות  לגוף בנקודות שנבחרות לכך על ידי המטפל ובהתאם לבעיה ממנו סובל המטופל. התורה הזאת מבוססת על התיאוריה האומרת שיש בגוף האדם מערכות שונות כמו עיכול, דם ועצבים אשר מצויים בהן ערוצי אנרגיה הנקראים מרדיאנים המסייעים לפעילותן התקינה. פגעים, מחלות, כאבים ולחצים שונים נוצרים כאשר האיזון באיברים שונים במערכות אלו מופר. דיקור בסמוך למרידיאנים הללו או עליהם יכול לסייע לפתור בעיות אלו. הדיקור, לרוב, לא יתבצע ישירות על  האיבר הפגוע. הטיפול יכול להגיע באופן בלעדי או כתוספת לטיפול קונבנציונאלי.

הבעיות והסימפטומים במערכת העיכול

במערכת העיכול מתגלות בעיות שונות, ובנוסף, קיימים סימפטומים קליניים שמקורם באיברים השייכים למערכות העיכול שאינם פועלים באופן תקין. מדובר על כאבי בטן, בחילות והקאות, עצירות או שלשול, צרבות טחורים ועוד. מבין כל אלו, צרבת היא בעיה קלה, יחסית, שהסימפטום שלה הוא תחושת צריבה כואבת בוושט ומעט מתחת לעצם החזה. הצריבה מתחילה בבטן ועולה לגרון ולצוואר. לרוב, היא חולפת מאליה, אבל יש מקרים בהם סוגרים שאינם תקינים בקיבה עלולים להפוך את הבעיה לכרונית. כאשר היא חריפה היא יכולה להעיד על כיב קיבה. משום כך, יש צורך לטפל בצרבת כאשר היא מגיעה בתכיפות רבה מדי.

איך דיקור סיני בא לידי ביטוי?

כל הבעיות שנוצרות מהצרבת דורשות טיפול שניתן לעשותו באמצעות דיקור סיני. המטרה היא החזרת האיזון למערכת. מהלך הטיפול מתחיל באבחון והמטופל ישאל לבעיות מהן הוא סובל. לאחר התשאול המקיף יחליט המטפל היכן ובעזרת אלו מחטים הוא ישתמש כדי לרפא את החולה ולהעביר ממנו את הבעיה. דיקור סיני נועד גם לנשים בהריון הסובלות, בין היתר, מבחילות ומצרבות. יחד עם זאת, הצרבת יכולה להגיע בכל גיל ודיקור סיני נותן, איפה, מענה לשלל מצבים. לצרבת יש שלל תרופות כימיות מתאימות והצלחת טיפול יכול למנוע שימוש בהם.

ככלל, לדיקור הסיני יש יתרונות רבים והעיקריים בהם הם שהוא נעשה ללא שימוש בתרופות מרשם וללא בדיקות וטיפולים חודרניים. הטיפול עצמו גורם לגוף להפריש חומרים נוגדי כאב וחומרים אחרים אשר מצויים בתוכו ואלו מעודדים את הגוף להלחם בתופעה הבעייתית שנוצרה. אורך כל טיפול נמשך כ 45 דקות והמטופל ממשיך לאחריו בשגרת יומו וללא כאבים. לטיפול גם אפקטים כללים חיוביים. לאחריו יחוש המטופל רוגע רב ויקבל אנרגיות מחודשות. הוא תורם לשיפור במדדי לחץ הדם, לשיפור איכות השינה להפחתת תחושות עייפות ועוד. דיקור סיני לטיפול בצרבת איננו יוצר תופעות לוואי מסוכנות. במקרים רבים, ירגיש המטופל, לכל היותר, עקצוצים קלים בנקודת הטיפול. המחטים הינן דקות וסטריליות, משמשות לשימוש חד פעמי ומושמדות מיד לאחריו. יש מספר סוגי מחטים באורכים שונים והמטפל בוחר את אלו התאימות ביותר לטיפול בצרבת. מומלץ לקבל טיפול אצל מטפל מנוסה ובעל מוניטין בתחום.

מאמרים נוספים

זה הזמן להפסיק להזיע

חלק קטן מהאוכלוסייה סובל מתופעת ההזעה המוגברת. אלו הסובלים ממנה יודעים כי זה אינו מצב המתרחש בחודשי הקיץ בלבד, שבהם ממילא חם מאוד, אלא לאורך

כללי

חיזוק חוסר ביטחון עצמי

חוסר בביטחון עצמי תוצאה של ביקורת עצמית תמידית. ביקורת עצמית תפגע בביטחון העצמי ותתאפיין בחשיבה מעוותת שמטרתה לשמור עלינו מכישלונות או מפגיעה רגשית שתיצור דימוי